Monday, November 5, 2018

I AM SORRY ABAH


Macamana eh nak mula? Tadi Abah mintak kunci kereta. 

Nak buat apa? Spontan aku tanya. 
Nak pergi minum jawab Abah. 
Sambil ambik kunci kereta aku cakap. Abah jangan parking kat tempat berbukit macam bila Abah drive Hilux Abah tu. 
Mana ada jawab Abah. Abah park depan kedai tu jer lah. 

Bukan apa aku cakap macam tu sebab masa aku pergi Perhentian hari tu. Kereta tu ada terkepak sikit kat depan. Macam terlanggar sesuatu. Aku tanya kat husband ngan anak aku, dorang kata tak bawak pun kereta aku tu. Yerlah memasing ada kenderaan sendiri. Buat apa pulak nak drive kereta aku tu kan. Rasanya Abah yang yang bawak. Sebab nak bagi panaskan engine

Jadi aku pesanlah. Sebab ada sekali tu kawan adik aku kata kemain tinggi abah aku parking kete dia masa Abah bawak gi minum. Abah ni selalu lupa dia bawak kereta rendah. Dia drive Hikux hari-hari jadi dia hentam jer lah kat mana nak parking. 

Bagi aku simple jer kan bila cakap macam tu. Tapi Abah sentap oiiii. 

Tetiba aku dengar bunyi engine Hilux instead of kereta aku 😭😭😭. Abah tak jadi bawak kereta aku. Dia drive Hilux dia. 

Sumpah aku menyesal. Aku jadi tak sedap hati sampai sekarang. Apalah sangat kereta tu nak banding ngan jasa Abah besarkan aku ni. Adoiiiii. Janji. Lain kali aku tak cakap apa-apa dah kalau Abah nak pakai kereta tu. Biarlah. Janji Abah tak kecik hati. Dosa besar wei. Bagi orang tua kau kecik hati ngan kau. 😭😭😭

Ingatlah harta kita tu tak ke mana akhirnya. Mati pun kain kapan jer kita bawak. Tak payahlah nak sayang sangat sampai sanggup lukakan hati makbapak dan orang tersayang. I’ve learnt my lesson. Semoga Abah ampunkan dosa aku kat dia hari ni. Amin. 


Alhamdulillah masa sedang tulis entry ni Abah call heh. Bagi tau kedai buah potong tu tutup. (Abah rajin belikan buah potong kalau dia keluar minum dan aku masih kat rumah) Maknanya dia tak marah lagi dah. 😅😅😅

No comments:

Post a Comment

MY FIRST COFFEE

Percaya tak this is my first coffee. Latte to be precise. Hehe.  Selama hidup aku tak pernah minum kopi. Tak kiralah kopi apa pun. ...