Monday, November 5, 2018

ALLAH SAYANG


ALHAMDULILLAH 


Satu jer perkataan mampu diucapkan pagi tadi. Tak la pagi sangat pun. Noon jugaklah. Baru jer keluar dari simpang rumah ke main road. Nak ke Hospital SALAM. Visit customer cilik yang warded kat sana. 


Macam biasalah aku ni kalau drive memang kurang sabar sikit. Jujur ni. Haha. Jadi bila lorong sebelah tu lagi pendek dari lorong aku, mulalah fikir nak ke sebelah sana. Bila cuba keluar tu boleh pulak ada kereta hitam melintas dengan laju. Rasanya macam dah check sebelum nak tukar lorong tu. Memang tak ada kereta rasanya. Mana pulak datangnya tetiba. 🤔🤔🤔


Nasib baik jugaklah aku keluar tu slow jer. Kalau tak memang kena dah. In actual fact aku dah boleh rasa kereta aku berdentung ngan keretat tu tadi. She was at my blindspot. Alhamdulillah aku selamat dari terlibat dengan kemalangan tadi. 


Lepas tu sehari jugaklah aku terkesan dengan kejadian pagi tadi tu. Tetiba aku jadi driver yang penuh berhati-hati dan bersopan santun. Ala-ala anak dara nak lalu depan bakal mak mertua. Tetiba aku jadi Perempuan Melayu Terakhir haha. But seriously sampai petang aku jadi baik. Behave when I was on the road. Bagi signal elok-elok sebelum keluar lorong hehe. Siapa pernah drive belakang aku taulah aku driver yang macamana 😅😅😅


Hopefully rasa insaf ni bertahan lamalah dalam diri aku ni. 


By the way nak pesan, sebelum mula drive tu jangan lupa baca ayat Kursi. Lepastu baca doa keluar rumah jugak. Sebab macamana pun aku rasa doa harian aku ni pun menyelamatkan aku dari bahaya. Aku yakin aku dilindungi oleh Nya sebab aku bergantung dan percaya sepenuhnya yang aku untuk sentiasa selamat dan aku bertawakal pada Nya. Yang itu memang aku pasti. Sepenuh kebergantungan aku, aku gantungkan pada Nya. 


Nnati entry lain aku cerita bagaimana aku mudah dapat parking eh. Walau tempat tu busy dan banyak kereta. In Shaa Allah. 




No comments:

Post a Comment

MY FIRST COFFEE

Percaya tak this is my first coffee. Latte to be precise. Hehe.  Selama hidup aku tak pernah minum kopi. Tak kiralah kopi apa pun. ...